Coraz więcej lokomotyw serii JT4CWRM na polskich torach !
Dodane przez admin dnia Kwiecień 09 2011 13:27:23
DB Schenker Rail Polska chce zastąpić do 2015 roku 40 classami66, lokomotywy elektryczne serii 181 i 182, które są już przestarzałe. Na dzień dzisiejszy DB Schenker posiada już 4 lokomotywy tej serii w polsce 66163, 66180, 66237 i 66248, lokomotywy zostały sprowadzone z Wielkiej Brytanii, mają od 11 do 12 lat. Z nieoficjalnych źródeł wiem że Freightliner PL chce sprowadzić również kilka lokomotyw serii CLASS66
Jak pamiętamy w 2007 roku były problemy z wprowadzeniem lokomotyw do eksploatacji, jako powód podając umiejscowienie siedziska maszynisty po lewej stronie. Jednakże kwestia widoczności była dokładnie badana przez IPS a wyniki potwierdziły, że nie ma zastrzeżeń co do wdrożenia koncepcji jednego maszynisty.
Niedawno ukazał się film na YouTube z przejazd pociągu relacji Toton (Wielka Brytania) - Guben - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, jechał planem TGS 740002. Pociąg prowadziła BR232-512. W składzie pociągu znajdowały się cztery pierwsze Class66 dla DB Schenker Rail Polska. Pociąg był ustawiony z BR232-512 + cztery węglarki + Class66-66237 + cztery węglarki + Class66-66248 + cztery węglarki + Class66-66180 + Class66-66163 + cztery węglarki.